Ač ještě ve chvíli kdy naše obchody musí být zavřeny, vítáme v Nile jaro novými kolekcemi udržitelných značek módy, doplňků a bot. Náročné období, kterým procházíme, zároveň obracíme v to nejlepší. Spustili jsme nový e-shop, vlastní podcast i program zpětného výkupu a prodeje udržitelné módy Nila Reloved. O tom všem více níže. I přes veškerou náročnost roku 2020 jsme jej zvládli překonat s mírným hospodářským růstem. Dosáhli jsme obratu 55 milionů korun a kladného hospodářského výsledku. Za našimi původními "předcovidovými" plány jsme z důvodů uzávěr kamenných obchodů zaostali jen o 20 %, což považujeme za úspěch. V tomto roce plánujeme otevřít nový obchod na pražské Letné a oslavit 10 let od založení. Na obojí se velmi těšíme!
Ve vedení Nily pokračuje životní partner její zakladatelky Evy, Pavel Urban (41). "Mým cílem je nastavit v Nile interní procesy a fungování tak, aby mohla rozkvést nejen do ideové a vizuální, ale i plné byznysové krásy. Jsme a zůstaneme jedničkou na trhu v oblasti udržitelné módy pro ženy. Mou dlohodobou vizí je expanze našich obchodů do zahraničí i zahájení vlastní výroby." Eva se nadále věnuje vedení marketingu Nily i osvětě v oblasti smysluplného životního stylu, pečuje o příběh Nily a věnuje se přípravě knihy (nejen) o pomalé módě. Publikace je plánována na září tohoto roku.
Na následujících řádcích najdete tyto informace:
- Základní trendy slow fashion pro sezónu jaro/léto 2021
- Nové značky v nabídce Nily
- Aktuální kolekce zavedených značek
- Fotogalerie novinek
- Program zpětného výkupu Nila Reloved, blog a podcast
Nila představuje trendy pro jaro/léto 2021
Od začátku pandemie se v módní branži vznáší i otázka, jak se nastalá situace konkrétně odrazí v módních kolekcích. A jaký dopad bude mít na značky, které si udržitelnost, smysluplnost a etiku výroby vytyčily coby základní hodnotové pilíře? "Na detailní odpovědi si budeme muset zřejmě ještě pár měsíců počkat, už teď je ale zjevné, že leisurewear, tedy pohodlné domácí oblečení, zažívá zlatý věk a naopak vše, co se leskne a třpytí, si může pár sezón odpočinout," říká nákupčí Nily Jan Semerád. Značky z portfolia Nily reagují zmenšenými kolekcemi, ty jsou často až poloviční, a posílením bestsellerů. Ústředním motivem je nadčasovost a důraz na rozumné nakupování, kdy nově pořízené modely spíše doplní ty stávající, než aby je úplně nahrazovaly. I romantický styl, tolik typický pro značky Skall Studio nebo Beaumont Organic, se umenšuje s ohledem na sezónnost i účel - stejný kousek poslouží stejně dobře doma, ve městě i v kanceláři. Barevnému spektru dominují optimistické pastelové odstíny, nejčastěji barva šalvěje, levandule nebo citrónu, ale i sytější malinová, oblíbená terracotta, růžová nebo fialková. Sezónní barvy i nadále a stále častěji doplňují přírodní odstíny nebarvených materiálů jako jsou bavlna, len nebo hedvábí.