Praha 29. 4. 2020 – Po šestitýdenním omezení prodejů pouze na online a servis objednávek skrze bezkontaktní okénka prodejny NILAstore a NILAdaily 27. 4. 2020 znovu otevřely své dveře. Obchody NILAkids je budou následovat 4. 5. 2020. Hlavně díky loajální zákaznické bázi mohou majitelé NILA, Eva a Pavel Urbanovi, s vděčností hovořit o „úspěšném překonání“ uzavření poboček a nastartovat projekty, jež mají přispět k úplnému zotavení nejen jejich podnikání. Těšit se tak lze například na spolupráci za zvýhodněných podmínek pro lokální značky, podcasty a další novinky z kolekcí pro letní sezonu 2020.
Období od 14. 3. 2020 do částečného rozvolnění vládních opatření proti šíření koronavirové infekce NILA překlenula sice s přibližnou ztrátou 1 mil. Kč na marži z prodejů, ale bez podstatnějšího poklesu tržeb oproti původnímu plánu. Nezanedbáním digitální komunikace a vhodně zvoleným sledem online akcí se jí podařilo převést většinu návštěvnosti kamenných poboček na e-shop, aniž by se musela uchýlit k drastickým slevám. Ty ostatně nejsou v souladu ani s konceptem pomalé módy, pro který se právě na NILA zákazníci s důvěrou obracejí. Z oficiálně dostupných podpor si rodinná firma zažádala o půjčku v programu Covid Praha.
Vzedmutá vlna podpory od loajální klientely a spřízněných influencerů, na niž měla mimo jiné příznivý vliv také iniciativa #malynakupvelkapomoc, umožnuje NILA do velké míry dostát obchodním i lidským závazkům vůči dodavatelským značkám v její „rodině“. Zakladatelka a majitelka NILA, Eva Urbanová, dodává: „V rámci ‚slow fashion‘ funguje jak obecně, tak mezi prodejci a dodavateli silná solidarita na rozdíl od ‚fast fashion‘, kde velké řetězce své objednávky bez zaplacení ruší a neodebrané zboží se hromadí ve skladech v zemích třetího světa.“
V květnu NILA plánuje spustit pop-up prezentace českých a slovenských designérů a značek. Ti představí své zboží v šestitýdenních cyklech v karlínské prodejně za pro ně zvýhodněných podmínek. NILA si tak v době, kdy není možné pořádat hromadné prodejní akce, dala za cíl pomoci těm, kteří spolu s ní sdílejí hodnoty ekologické a eticky zodpovědné produkce výrobků. Zároveň nevylučuje možnost, že se z dočasných spoluprací stanou trvalé. Na své karlínské adrese chce do prodeje uvést první zhruba pětici značek v polovině května.
Období omezení NILA využila také k testovacímu spouštění nového podcastu a dalších forem komunikace se zákazníky, třeba prostřednictvím aplikace IGTV a live stream videí. S tím přichází i změna týkající se pravidelných NILAnights. Večerní setkávání a debaty nahradí čerstvě vzniklý podcast, jehož dramaturgický plán rovněž počítá s přizváním inspirativních osobností. Majitelé zároveň předpokládají, že utlumení návštěvnosti prodejen bude pokračovat i přes léto. Tuto dobu tak chtějí využít k rozvoji e-shopu, na jehož redesignu se již pracuje.
Eva Urbanová v současných událostech okolo pandemie zároveň vidí příležitost k pozitivní trvalejší změně v módním průmyslu: „Očekáváme revizi byznys modelu rychloobrátkové módy a příklonu k větší smysluplnosti. Dopad bude jistě mít na nákupní procesy v situaci, kdy většina veletrhů a fashion weeků byla zrušena či odsunuta. Je pravděpodobné, že dojde k časovému posunu klasických sezon, který se může promítnout i do příštího roku. Předpokládáme, že v kolekcích uvidíme větší poměr „stálých“ (carry-over) stylů, což vítáme. Nastane příklon k lokálnějším (evropským) produktům, přičemž však nelze zapomínat, že móda je z principu vždy globální byznys (bavlna se v Evropě nepěstuje), a vliv pandemie proto bude obrovský s ohledem na možné postižení klíčových oblastí pěstování surovin a výroby. Na straně zákazníků lze očekávat akceleraci posunu k ekologickým a eticky vyráběným produktům, větší střídmosti a nadčasovosti na úkor okázalosti. NILA tento směr dlouhodobě podporuje, a ač nikoliv záměrně, s ním jde i barevný trend nadcházející sezony. Na podzimní paletě budou různé odstíny slonové kosti – což zahrnuje práci s nebarvenými materiály, ať se jedná o bavlnu, nebo vlnu –, odstíny hnědé, především čokoládová, mechově zelená, kobaltová i námořnická modř nebo oblíbený odstín mauve.“
Letní módní novinky, které právě míří do NILA
Když už cestovatelské plány na letošní léto nevyjdou dle nejlepších představ, zákaznice NILA si budou moci udělat radost novými modely z kolekcí SS20 od značek z různých koutů Evropy. Lze se těšit například na dámské sandály tradičně řemeslně vyráběné barcelonskou značkou Beatriz Furest. Sortiment oděvů nákupčí rozšiřují výběrem z letních kolekcí Nudie Jeans Co., Masky, Marimekka, Beaumont Organic či dánské rodinné firmy McVERDI.
NILA letos nově uvádí mladistvější linii McVERDI nazvanou September|20, kterou navrhuje dcera zakladatelky značky Lotte Honoré, Juliane Honoré. Je inspirovaná ženskostí módy 50. a 60. let, filmovými hrdinkami této éry a bezstarostností. Rozhovor s Lotte a Juliane nejen o tom, jak vznikají autorsky navržené látky pro modely McVERDI a že jejich šaty dokáží obstát jak při práci na zahradě, tak ve městě, si můžete přečíst na blogu NILA.
- Kožené sandály Rogers, Pastora a Manta, Beatriz Furest, vše 3590 Kč
- Lněné kraťasy, Beatriz Furest, 3190 Kč
- Mušelínová halenka, Beatriz Furest, 2490 Kč
- Mušelínové sukně (různé barvy), Beatriz Furest, 3290 Kč
- Šaty Kobe s širokými ramínky ze lnu, McVERDI, 5690 Kč
- Šaty Tivoli z kostičkované mačkané bavlněné gázy (September|20), s bavlněnou spodničkou a páskem, McVERDI, 6690 Kč
- Šaty Karla z různobarevné bavlněné tkaniny inspirované Japonskem (September|20), McVERDI, 6690 Kč
- Bunda Bettina z koženého nubuku (z kozy), bez podšívky s rukávy podšitými recyklovaným polyesterem, Nudie Jeans Co., 9990 Kč
- Džíny Straight Sally v provedení summer soul, biobavlna a elastan, Nudie Jeans Co., 3590 Kč
- Oversized biobavlněné tričko Tina, Nudie Jeans Co., 1490 Kč
- Klobouky „bucket hats“ z biobavlněného kanvasu, Nudie Jeans Co., 1790 Kč
- Šaty Mila z proužkovaného biobavlněného popelínu, Maska, 4790 Kč
- Lněné šaty Andreia-May, Beaumont Organic, 6690 Kč
- Biobavlněné šaty Marissa v medovém odstínu, Beaumont Organic, 2990 Kč
- Top Carlotte, 2990 Kč / kalhoty Evora, 2690 Kč / tunika Dylla, 3990 Kč z biobavlněného mušelínu, určené na spaní, domácí lenošení, ale i volný čas, Beaumont Organic
- Zelenkavé vzorované šaty Tulsi z ručně tištěné biobavlny, Beaumont Organic, 4890 Kč
- Bavlněné šaty Piiri Pieni Unikko s květinovým vzorem, Marimekko, 5590 Kč
- Bavlněný overal Remakka Rakastaa Ei Rakasta s květinovým vzorem, 7490 Kč
V případě jakýchkoliv dotazů prosíme neváhejte využít kontakt na naše PR zastoupení:
Michaela Nováková, +420 736 168 373, michaela@artspeakpr.com
Olga Bureš Vrbíková, + 420 734 704 246, olga@artspeakpr.com